woensdag 26 januari 2011

Ververige werkbeschrijving

De laatste tijd vind ik het heerlijk om verf of glimmermist op mijn layout te gebruiken. Ik heb mezelf uitgedaagd om een layout te maken met heel veel verf.
Hier is een werkbeschrijving van hoe ik dat gedaan heb


Gebruikte materialen:
- Wit papier 30x30 cm
- Acrylverf in blauw, groen wit en zilver
- Kwasten
- Wc rolletje
- Glimmermist
- Bladzijdes van een oud boek
- Wat scrappapiertjes
- Vlinder pons
- Inkt
- Letter stickers
- Nietjes

Laten we beginnen:
1) Ik heb eerst twee kleuren verf op mijn papier gesmeerd.




2) Daarna heb ik ze helemaal uitgesmeerd over het papier. Je kunt een kwast, verf mes, een oude credit card of je vingers gebruiken.




3) Ik heb de binnenkant van een koekjesverpakking gebruikt om structuur te maken in de verf. Maar je kunt allerlei dingen gebruiken. Laat je fantasie maar de vrije loop.




4) Maak de structuur wel als de verf nog nat is.




5) Vervolgens heb ik witte verf gemengd met water, zodat je een dunnere verf krijgt. Toen heb ik mijn kwast erin gedoopt en zo spetters op mijn papier gemaakt (ik tikte met de verfkwast op een andere kwast voor de spatters).




6) Daarna smeerde ik wat zilververf op een stukje papier. En de wcrol heb ik daarin gedoopt. Zorg er wel voor dat alle randjes vol met verf zitten.




7) Ik heb toen met de wcrol op mijn papier gestempeld.




8) Vervolgens pakte ik de velletjes van een oud boek, heb deze gescheurd en er glimmermist op gespoten.




9) Dit plakte ik op mijn gedroogde 30x30 papier.





10) Uit hetzelfde oude-boeken papier heb ik vlinders geponst en de randjes beinkt..




11) Van letterstickers heb ik een titel op zwart papier geplakt.




12) En vervolgens een randje langs de letters geknipt, zodat je een klein zwart randje rond de letters overhoudt.




13) Toen heb ik mijn layout afgemaakt met de titel, er nog met een permanent pen wat bijgeschreven. Ook de vlinders erop geplakt. En nog wat meer papiertjes.






14) Ook heb ik op het zwarte papier nog wat nietjes geniet.



Zo heb ik dus deze layout met veel verf gemaakt.Ik hoop dat je het een leuke tutorial vond.


(If you want the English version, just click HERE

1 opmerking:

Vera zei

ooooooooooooooh zo doe je dat ;)
hihi dit is wel echt super gaaf...!! wie weet ga ik het ook eens proberen, handig zo'n tutorial zeg!

groetjes

vera